Mysko ^^

Hade en mysko dröm inatt. Inte lika som du har Lotta O_o, de är läbbiga. ^^
Mina drömmar har iaf en skum sak i sig ni ska få höra.

Allt började med att jag var instängd i ett rum med en enda tanke i huvudet: Jag måste hitta honom.
Vem han var vet jag inte men jag skulle hitta honom. Han var en viktig del i mitt liv.
Det hängde två nycklar i taken. En guld och en silver. De var mycket små men det var som om det lyste om dom och jag visste. Jag var tvungen att ha dom. Rummet var fyllt med tunnor och kartonger så det var en lätt match att nå nycklarna och jag hände dem runt halsen. Nu var det dags att hitta honom.
Jag låste upp min egen dörr och kom ut till en gigantisk hall. Den var stor, vacker och mäktig. Men jag hade inte tid att beundra denna vackra hall utan jag sprang längs den för att hitta honom. Men ju mer jag sprang desto längre belv hallen, till jag komm till en korsning. 4 Vägar, vilken ska jag ta?
Jag sprang rakt fram och nu började jag låsa upp alla dörrar jag såg. Den guldiga nyckel passade i alla.
Jag öppnade, gick in, fann rummet tomt, gick ut och sprang till nästa. Så följde varje dörr. Aldrig hittade jag den rätta.
Plötsligt hörde jag steg. Stora och tunga men även små och nätta. Jag gömde mig och gick se han som hade låst in mig och hans hushållerska. Jag såg inte deras ansikten, jag vågade inte.
De fick syn på mig och plötsligt  var jag jagad. Jag låste upp ett rum och fick se en trappa. Jag sprang ner för den och kom till ännu en hall. Det tog aldrig slut. Mannen och kvinnan var snart efter.
Varför hittade jag inte  den rätta dörren som ledde till honom.  Jag ville skrika hans namn men vågade inte.
Jag låste upp en dörr till men fann den tom, plötsligt stod mannen och kvinnan bakom mig. Jag backade långsamt in i rummet. Det fanns ingen utväg. Eller vänta, ett fönster. JA!
Jag sprang till fönstret och hoppade ut.
Rak ner i en syrenbuske landade jag.
Jag fortsatte spriga, fast besluten att komma in i huset igen, att hitta honom. Men män i svarta kläder började jaga mig.
Sen stod jag utanför ICA och skulle handla. Och det var extra pris. Köp 4 varor och få de 3 billigaste grattis. Det var en bra deal tyckte jag ^^,

Jaa, det var min dröm det. Varför har jag så skumma slut *suck*
Haha, aja, nu ska jag ut och ränsa ogräs från grusgårn, tills Lotta kommer.
Och kanske du vi kan ut och jogga. Vi  får se. Jag var ute på promenad med mamma igår och sprang i måndags. Men spela roll ^^, Haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0