Sundare liv och polissamtal

Jaa!! Då var det dags. Starten till ett sundare liv. Och jag sitter här och äter fryspizza... Aja, lunch måste man ha.
Jag och mamma såg på du är vad du äter här omdagen och vi blev inspirerade och drog med pappa i det hela. Så igår dammade vi av måttbanden och mätte våra magar och kollade BMI. Visade sig att jag ligger på sträcket till underviktigt men har växt 2 cm! Wooho, så nu är jag hela 1.63 :D Men jag kan ha ett sundare liv ändå. Igår gjorde jag och mamma smothie på viktväktarrecept och den blev fantastikt god.
1 liter bär Jordgubbar, hallon, blåbär, vinbär
2 dl yoghurt
2 dl apelsinjuice
2 tsk strösocker

Så prova där hemma :D Mums

Men jag måste berätta vad som hände imorse. Jag blev helt paff och kunde inte sova vidare efter det.
Jag vaknade av att min mobil ringde. Tänkte att det kanske var mamma som ringde från jobbet och klockan var runt 11-12. Rumbla runt i rummet tills jag hittade mobilen i mina byxfickor, såg att det var dolt nummer som de har på mammas jobb, och svarar med en sån där nyvaken röst:
-Alicia.
-Det här är Nyborgspolisen (eller något liknande), det är en kvinna i andra änden.
-Öhh, hej, svarar jag och tror att det är någon som skojar med mig, men klockan är 7 på morgonen och vi är lediga från skolan.
-De är mina!
Jag fattar ingenting. Vad vill Polisen mig?
-De är mina! fortsätter kvinnan.
Jag börjar bli riktigt skraj här. Har jag gjort något olagligt? Otänkbart och glorian glittrar över huvudet.
-Jag vet inte vad du pratar om, säger jag och det blir tyst en stund i andra änden.
-Vad heter du? säger hon.
-Alicia Pettersson, svarar jag.
-Och du bor inte på... och hon säger en gata jag inte minns namnet på.
-Neej, säger jag och ser ut som en frågetecken.
Kvinnan skrattar till och säger:
-Oj, jag måste ha ringt fel, och ursäktar sig själv några gånger innan hon lägger på.
Kvar sitter en 15 åring i sängen med stöldgods värd tusenlappar.
Nej, jag skoja bara, men läbbigt var det. Var tvungen att lugna ner mig med min bok efter det.

Nu tog min lunch slut = den frysta pizzan, och tillbaka till verkligheten och läxböckerna ska jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0